søndag 28. april 2013

Larvik og kaffe

For noen uker siden hadde tilbragte vi en helg i Larvik. Larvik er en trivelig by også når det ikke er sol og sommer. Lørdagen brukte vi inne i sentrum, vi fant oss en parkering på oversiden av torget et sted og begynte å rusle litt i gatene. Mens jentene mine er inne i en forretning står jeg ute med hunden og venter, da får jeg se det ....
Det kommer folk ut fra en butikk med kaffe krus, jeg må ta en titt. Butikken heter BEVISST. Her er det full fart, damene bak disken betjener kunder som handler klær, te og kaffe i høyt temp. I hyllene er det økologisk kaffe fra Stavanger Kaffebrenneri, jeg kjøper med Yirgacheffe (Etiopia) og Cafe Femenino (Peru)

Nå er det Yirgacheffe som er i koppen, brygget på V60 i forhldet 7gr kaffe/pr dl vann. Bryggetid;  30 sekunder bloom, 4 minutter bryggetid.
Medium brente bønner. Mild rund, fruktig (svakt syrlig),  fyldig lang god ettersmak. Ren.

Smaker nydelig etter å ha holdt på  ute i haven en sur vårdag med sommer dekk til bilen. Sitter og koser meg å nyter den lange gode ettersmaken. Det fruktige kan det minne litt om søt grapefrukt?

Bygget på V60 smaker det fortreffelig, anbefales!


 Kaffen får du med deg i en pose med helt personlig preg, den lages spesielt for  deg!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar