torsdag 2. august 2012

ferie og camping kaffe

Utekjøkken, V60,
mokka kanne og
Kaffa kaffe.
Deilige omgivelser til kaffe brygging,
kaffe ytelse og ferietid.
Det er slett ikke så værst å ha ferie om man har god kaffe og litt enkelt brygge utstyr. Før ferien gikk jeg til ansaffelse av en Hario V60, den, og selvfølgelig
GOD KAFFE.

Har ikke hatt med kaffe kvern på tur, så jeg fikk kaffe bønnene malt opp for filter brygging.

Har kjøpt litt kaffe 'her og der' når jeg har funnet et kaffe utsalg. Har funnet 2 nye kaffe brennerier i ferien + at jeg har vært på besøk hos Cemo i Søgne.
I Kristiansand var jeg innom Drømme Plassen som er et bakeri, spisested som selger kaffe fra Torungen.no i Arendal og Museums Caffèn, som selger kaffe fra Kaffa og brenner kaffe bønner selv. På Museums Caffè'n tilbereder de all filter kaffe på Hario dryppere. Da blir det god kaffe. Disse to stedene ligger side om side i Skippergata. Vis-a-vis Museums Caffè'n, ligger Kaffe & Pasta, de har blant annet Carlos Coffee. Den var de utsolgt for når jeg var der, synd for meg.

I Lillemarkens er det en Te og kaffe butikk, Lillian


Gasskoker, målebeger, V60
og termokanne.
Drypp kaffen rett i termosen,
nyt umiddelbart.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar