mandag 11. februar 2013

Kaffe fra Helekost butikken

Lucaffe - Der Pate. Italiensk espresso.
Det står skrevet mye fra og til i aviser og blader om hvor sunt det er med kaffe. Selv tror jeg på; alt med måtehold. Før drakk jeg mye kaffe. Traktekaffe til frokost, gjerne en slik bensinkoppkaffe på veil til jobb, kaffe på jobb før og etter lunsj (flere krus), slik holdt jeg på.

Så forandret det seg etter at jeg ble kjent med KAFFA. Nå er det mindre mengder kaffe, og bedre kaffe. Det har blitt mange trivelige kaffe bekjentskap, og flere blir det.

Bladet henne skrev noe om kaffe i fjor høst og da at det var sunt. Så når det nå er mulig å få kjøpt kaffe på vår lokale helsekort butikk i Drøbak tar jeg det som et godt tegn.

Med hjem fra helsekosten ble det 1 kg; Der Pate, Italiensk brent Espressoblanding (Lucaffe).

Dett minner meg litt om hvorledes jeg likte å ha kaffe når jeg skulle lage en god presskanne. Mørk og kraftig.

Jeg har nå hatt en runde hvor den er tilberedt på Aeropress og jeg synes det blir bra. Det er
Fyldig fin etter smak som henger i munnhulen. den er mørk og kraftig men ikke 'brent' i smaken.
Smaks profilen endrer seg når temperaturen faller, det smaker fremdeles godt og det kommer en klar ettersmak av mørk sjokolade.

En bra morgen kaffe som får deg til å slå øynene opp slik som mannen som på posen.

Cortado er improtør, https://www.cortado.no, der er det også webshop, så om du ikke har helsekost forretningen i Drøbak som din nærmeste kan dette være redningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar