søndag 10. februar 2013

Kaffe misjonering nytter!

Tro det eller ei, men i helgen har kaffebloggeren deltatt på West Coast Swing kurs! Og det var gøy så  gøy, at jeg kan si at danse misjonering nytter også.
Dette var en utmerket anledning til å spre det gode kaffebudskap siden det ble holdt en felles lunsj for alle som deltok. Mitt bidrag til lunsjen i dag selvfølgelig KAFFE.
Med i lunsj kurven var det kaffekvern, vekt, Hario V60 og tre typer kaffe. Monsooned Malabar (India fra Crema), Santo Domingo (Domenikanske Republikk fra Crema) og Der Pate Cafe (Italiensk fra Venturelli).

Det ble en del kaffe prat på kjøkkenet hvor kaffen ble brygget. Alle som smakte syntes det smaket godt og annerledes en industri kaffen du får på butikken. Dagens best likte ble Crema sin Indiske Monsooned Malabar med sitt særpreg. Syrefri og en fyldig rund kaffe som også smaker meeeeget godt selv om temraturen på kaffen faller. Den ble faktisk sa populær at prøve porsjoner må deles ut og jeg må bestille meg mer kaffe.

Så til dere som fremdeles ikke har forsøkt enda. Det er ikke så mye som skal til for en bedre kaffe nytelse.
En enkel håndbrygger for eksempel en Hario (Zero, Kalita .....), kaffe filter til din brygger, frisk nykokt vann og GOD kaffe. Ha en god kaffenytelse.

Til de "ny frelste" som fikk med smaks prøver i dag, jeg gleder meg til vi treffes igjen til en ny kaffeprat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar