fredag 24. januar 2014

En helg uten kaffe

I helgen som nettopp har vært var vi med jobben på Beitostølen. Det tok litt tid å reise fra hovedstaden og opp på fredagen, vi var ikke de eneste som skulle den veien. Vi kom hele frem og kunne sjekke inn og gå rett i matsalen til en herlig buffer. Her var det god mat til alle og enhver, fisk, kjøtt slik det er på en god hotell buffet. Det ante meg jo, der vi satt og koste oss med maten, at det ikke ble noe kaffe etterpå. Min kollega Lars (som også er en kaffe nyter) gikk i fella, hentet kaffe fra automaten. Det er litt rart å tenke på, hotellene legger mye i maten og presentasjonen av denne, men kaffen som skal være toppen av måltidet har de helt glemt. Ikke var det mulig å få god kaffe i baren heller, da fikk det heller være. Dumt av meg å ikke pakke med kaffe og en håndbrygger. Nå kunne jeg gå å glede meg til vi kom hjem søndag….

Vel hjemme søndag ble det kaffe, 2 runder, åpnet ny pose  med Hernan Solis, julekaffen fra Kaffa. 28 gram kaffe, 400 gram vann og 4 1/2 minutt. Virkelig været å vente på.

Så konklusjonen min blir at det går å gå en helg uten kaffe, dersom du har god kaffe når du kommer hjem. Anbefalingen er å ta med kaffe og brygger og ikke "håpe" du får god kaffe. God kaffe er best.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar