fredag 1. juni 2012

Litt for kraftig brent

Håkon Carlos Søbye - CarlosCoffee.no

 
Pinsen er over, og jeg var heldig å komme i dialog med Håkon Carlos, mannen bak http://www.carloscoffee.no/. Som nevnt i pinse innlegget, når jeg utførte mins bots øvelse, er det en helt spesiell historie bak denne kaffe'n.
Håkon arrangerte det slik at jeg fikk plukket opp 1 kg kaffe på veien østover igjen, og forventningene var stor etter å ha klemt litt forsiktig på posen og fått den første 'lukten'. Har nå hatt 4 runder med denne kaffen her hjemme på kjøkkenet, 2 i Chemex og 2 i Zero brygger. Brenningen av disse bønnene passer ikke helt til disse brygge metodene. Etter min smak tar smaken av 'brent' litt over, og det blir en litt kort smak langt fremme i munnen.
Jeg har en dialog på gang med CarlosCoffee, håper å få smake på flere typer kaffe etterhvert. Det blir også sendt kaffe prøve til kaffefryd.no, blir spennende å høre hans vurdering også.

2 kommentarer:

  1. Hei, har brukt Håkons kaffe i lang tid og den kan konkurrere med det beste på markedet. Håkon brenner etter ønske fra sine kunder så du får nok det du ønsker:)

    SvarSlett
  2. Har delt ut litt av Carlos Cofee til andre kaffe nytere med andre smaks preferanser. Solbjørg sier at kaffen var nydelig, og at hun gikk altfor fort tom .... Det er jo et bra tegn på at kaffen falt i smak. Jeg må skaffe meg en pose til ...

    SvarSlett