mandag 11. juni 2012

Lørdags gjester og cupping

Det var en veldig trivelig kveld, og gjestene gikk ikke i min 'kaffe felle.
Etter å ha kost oss med god mat og dessert, var det tid for kaffe.
Jeg hadde forberdt meg og handlet inn litt forskjellig og hadde planlagt å sette gjestene på en test.
Jeg gjorde klar 4 forskjellige typer kaffe. Hele bønner på en skål, 6 gram kaffe og 1 dl vann, trekkes i 4 minutter. Så er det klart for glade kaffe nyteres lille cupping.
Det blir litt tøy og tull, men ikke mer enn at vi kommer oss igjennom de 4 slag.
De to først ut, blir 'vraket' når nr 3 er slurpet. Og et enstemmig panel kårer den 4 og siste som kveldens beste. Gjestene beordrer en 'kanne' kaffe på bordet og jeg serverer med glede.
Kveldend beste ble Omar Viveros fra Kaffa og på en god andre plass Honduras fra CopaCon Oro.

Det brygges kaffe på Chemes og serveres til gjestene. Litt motvillig serveres det også avec denne kvelden, selv om jeg påstod at god kaffe ikke trenger avec.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar