tirsdag 10. juli 2012

En sommerdag før ferien min

... var vi innom på Java kaffebar i Oslo.
En kjapp lunsj hvor min kollega og meg møte over en liten matbit og en kaffe.
Her på Java har de en kaffe meny hvor du også kan velge mellom ulike håndbrygger, Chemex, V60 og aeropress.
Jeg har en aeropress med Kaffa's ElRoble, en ren god kaffe. ElRoble har jeg smakt tidligere, det er en 'bankers' syness jeg. Veldig godt.
Vi kommer litt i prat med en av barista'ene og snakker kaffe. Vi fÅr en ekstra service. En smaks prØve av 2 kenyanske kaffer;
Katarina og Ngunguru. Veldig godt, fin bitterhet som gÅr over til en fyldig Ødme med god etter smak. Mitt valg blir Ngunguru. Og det er bra for meg, for den kaffaen er kjØpt inn sammen med en V60 og skal vÆre med pÅ ferie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar