torsdag 5. juli 2012

Bedrifts besøk

Hario V60 og kaffen som skal testes
Er ute på på jobb i dag, er regelmessig innom her, og har pratet litt kaffe og lovet å lage en liten kaffe prøve til de. I dag er dagen for en runde med GOD KAFFE.
Har jukset litt, målt og malt opp bønnner hjemme til 5 dl vann. Tar med meg 5 sorter kaffe, 2 som kun skal luktes på, ikke drikkes, og 3 gode kaffe varianter til test.
Det er; Black Coffee fra S&H, El Roble og Omar Viveros fra Kaffa.
Har også med meg en Hario V60 og filter og et desiliter mål.
Her er det en kaffe trakter og vann koker tilgjengelig. Jeg skyller kolben på kaffe trakteren da det er denne som må benyttes som serverings kanne. Koker vann og gjør klar første runde med kaffe test, Black Coffee. Den holder en runde oppe i annen etagen, så er det tomt. Det er stor enighet om at det er god kaffe.
Runde to er med ElRoble. Den lukter friskt og godt i posen, serverer litt midre i koppen slik at de som er inne nede i første etagen også får en liten smak. Denne slår ikke så godt til som jeg hadde forventet. Dette er en kaffe som jeg selv synes er god. De som fikk smake Black Coffee synes den er bedre.
Runde tre er med Omar Viveros. Gjør på samme måte som med runde to, med litt i koppen til alle. Det blir brak suksess, nå kommer mmmmm lydene og det nikkes som en bekreftelse på at det smaker godt.
Hario V60, litt improvisering. Benytter kolben
fra kaffe trakteren som serverings kanne.
Jeg forteller kort om hvorledes jeg brygger kaffe, og at i dag er det gjort på en V60 manuell filter brygger.Det kommer sogar en liten oppfordring om at dette må vi lære mere om. Og det blir helt riktig sagt; Du har ikke kapsel kaffe hjemme.

Dette synes jeg var veldig gøy, håper det sporer til at noen her nå kjøper seg litt GOD KAFFE, tilbereder og nyter en god kopp nå i sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar