tirsdag 25. september 2012

Ikke alle dager er grå

Kaffe i alle farger
Heldigvis er det slik at ikke alle dager er like grå som denne. Høsten er her, det regner, blåser og skyene henger lavt og tungt over hustakene. Da er det godt at det finnes kaffe i nær sagt alle farger.

 

Til frokost i dag ble det brygget en kanne med Kaffas Cafe TENORE. Den er omtalt tidligere HER. Dette er for meg et nytt kaffe bekjentskap, med det mener jeg å si at det er første gang jeg har hatt denne kaffen hjemme på kjøkkenet. Vi nyter denne GODE KAFFEN til frokost, selv om dagen ute er grå. Så skjer det som skjer med god kaffe, det blir tomt. For fort tomt kan man jo si. Neste gang kan jeg heller kjøpe dobbelt så mye?!

Dagen er fremdeles grå ute, jeg trenger mer kaffe. En “rød kaffe”, den er handlet inn hos Lillian Balestad, Lille Markens i Kristiansand. Ikke så mye å lese på posen eller web. En medium fyldig blanding, fin som frokostkaffe står det på posen. Nå nyter jeg den til lunsj og det er også helt greit. Har brukt Hario V60, 28 gram kaffe, 4 dl vann. Smaker deilig. Ikke spesielt syrlig, men som det står på posen, fyldig. God fyldig ettersmak som henger lenge. Så til deg som liker en fyldig kaffe med lite(ingen) syrlighet bør denne prøves.


I går var dagen mer ‘blå’, men til gjengjeld var kaffen i ‘grå’ ombord i denne skuta ikke noe å skrive hjem om.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar