onsdag 26. desember 2012

God Jul

 
Nå har nissen vært her med pakker under treet, han har nok prioritert personlig oppmøte hos de med mindre barn. Likefullt er vi veldig fornøyd med med en trivelig julefeiring med mange rundt bordet og mange gode pakker under treet, som kaffe.
Og jeg vet med sikkerhet at der er flere som har funnet kaffe bandt sine gaver i år, jeg håper det vil falle i smak.
Sent på julaften åpnet jeg en av mine pakker, en Aeropress! Og litt senere en gave fra vår eldste datter med kaffe fra kontinenter. Selv om det ble sent måtte vi gjøre en test på Aeropress og samme kaffe på V60 brygger. Herlig! De første testen ble gjort på en La Providencia fra S&H, blading av Caturra, Villa Sarchi, Catuai, våt foredlet kaffe fra Guatemala. Se mer om denne kaffen fra S&H HER.
Det er ganske snodig hvor annerledes samme kaffe smaker ved to ulike tilberedninger. Jeg synes den fremstår som ‘rundere’ uten syrlighet, veldig god som aeropress brygg. På V60 har den litt syrlighet, litt kraftigere fremtoning. Også veldig god, men av disse to, sent på kvelden blir aeropress brygget min favoritt.

Gleder meg til å teste flere på aeropressen i rom julen, utvalget av kaffe i skapet er bra!

Ha en fortsatt riktig god jul ale sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar