søndag 15. september 2013

Sabla go'

For noen dager siden var jeg innom Supreme Rostworks for første gang og smakte deres Satans god iskaffe. og det var sa.... godt. Samme dag kjøpte jeg også en kvarting med Panama kaffe derfra.

Og det angrer jeg ikke på, den er helt spesiell, helt spesiell god! Måtte innom en gang til for å få enda en av disse satans gode iskaffe'ne som de lager og mere Panama kaffe.

Den første posen forsvant ganske fort, jeg fikk den filter malt og den er brygget på Hario V60 på jobb. Nå har det seg slik at det er litt omrokkering på folk og kontor plasser så jeg har selskap av 'Toro', som også er opptatt av smaker og setter pris på en god kaffe.

Vi har diskutert den satans gode iskaffen, og forsøkt å kopiere den og endt opp med en variant vi kaller; Sabla go' iskaffe'.

Vi har gjort det slik at vi har brygget 4 dl Panama kaffe på V60, avkjølt den, satt den i kjøleskap natten over. Mens vi ar ventet på at den blir kald, har vi kjøpt inn lime, Schweppes Russchian og laget isbiter. Så kommer det store øyeblikket da vi skal teste. 2 båter lime, lett presset i et glass, isbiter, kaffe til et er 3/4 fult og en liten topping med Russchian. Og resultatet er ikke helt der Supreme Rotworks er, men det ble sabla godt.

Kaffen som vi har brukt som basis her er helt spesiell, og de som har fått smake, har smakt flere ganger, laget disse 'mmm mmmmm' lydene og medgitt at det var godt.
Selv synes jeg det er helt utrolig, Når posen åpnes er det så mye aroma, og fruktige lukter at man får assosiasjoner til frukt te. Når du begynner å brygge og kaffen får sine 30 sekunders blomstring er det så mye aroma og dufter. Jeg synes jeg får bringebær, blåbær, melon og grape. Herlig!

Første smak, litt svakt syrlig, veldig fruktig, litt kort ettersmak. Når temperaturen synker litt så kommer den til sifulle rett. Utrolig aromatisk, fruktig og en herlig ettersmak. Jeg har testet den på flere og alle megirg det samme, veldig spesiell og veldig god.

MIn andre pose er nok tom i kveld, så jeg får svinge innom igjen. Gleder meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar