tirsdag 3. september 2013

Sommer minner, del 1

Sommeren er på hell, det er snar september og det er lenge siden sist innlegg. Det betyr IKKE at jeg ikke har funnet ny, spennendekaffe eller smakt ot nytet god kaffe i sommer. Er no mer resultat av mye fint vær, og lite tid ved PCen.

I sommer var det en merkedag for min kone og meg, 25 års bryllups dag, og hva passer vel ikke bedre enn en god kaffe i dagens anledning. På Lindesnes, kan du få kjøpt deg god kaffe fra Torungen. Kaffen heter selvfølgelig Lindesnes, og som vanlig forsvinner 250gram kaffe alt for fort.

Vi brygget på Chemex brygger (7gram kaffe/1 dl vann). Koker vann i kjele og heller forsiktig på etter 30sekunders "blomstring".

Vi nyter en sen frokost på svigerfars hytte med utsikt over fjorden og Helgøya (Ny-Hellesund). Det smaker herlig, lite syrlig, mild, rund, lang kraftig ettersmak. Den holder seg godt i smaken selv når temperaturen faller.

En nydelig smakfull kaffe, lett å like, deilig til n sen frokost meden fersk morgen avis,
Nå sitter jeg bare igjen med minnene, og mine notater etter smaks opplevelsen og gleder meg tl det kommer en ny sommer og mer Torungen kaffe.

1 kommentar:

  1. Hei Petter'n
    Neste gang du skal invitere til kaffe cup'ing kunne du jo kanskje sende en SMS til oss som ikke bor så langt unna.
    Bare et lurt forslag fra meg.
    Prekæs
    hl Arild kællen fra fr.stad
    ag

    SvarSlett