søndag 29. september 2013

siste 18 gram med Negelle Gorbitu

Rydder litt i kaffe skapet mitt og der finner jeg en kaffe jeg har spart på, Negelle Gorbitu (Etiopia) Økologisk fra S&H. 18 gram lyst brent fin kaffe, akkurat passe for et Aeropress brygg.
Svakt syrlig, veldig frisk med fin sødme og god etter smak, fløte karamell og Earl Grey te . Det går vel egentlig opp for meg hvorfor jeg har spart 18 gram, det er vel nettopp for å ha en liten smak i koppen når innlegget skal skrives.

Videre er posen merket med 3 roser som viser at den er meget fruktig, over middels sødme og middels intensitet. Det stemmer bra med hvorledes jeg oppfatter den. Smaks beskrivelsen er rips, Earl gray te, floral aroma av sjasmin, saftig syrlighet og leskende avslutning.

Mens jeg skriver faller temperaturen på kaffen, den blir mindre syrlig, mer sødmefylt og mer som minner om Earl Grey te. Velig morsomt

1 kommentar:

  1. Ser deilig ut :) Nam nam nam! Fin blogg du har ;)

    SvarSlett