torsdag 6. mars 2014

Har fått ny kaffe kopp

Jeg har vært heldig å fått et nytt kaffe krus. porselen, litt stor med sillikon rundt magen til å holde i og lokk. Den må prøves!
Jeg veier opp 18 gram av Kaffa sin Reinel Campos, maler fint til Aeropress, tar med koppen ut på kjøkkenbenken og setter på vannkokeren. Rett før vannet koker fyller jeg koppen med varmt vann og setter på lokket slik at porselenet blir varmt. Husker å tømme det ut før Aeropressen settes oppå (min erfaring er at det blir mye griseri og dårlig kaffe).
Koppen er såpass vid oppe at Aeropressen står fint. Heller på kokende vann, rører litt slik at kaffen blander seg fint med vannet og det er klart til å presse, presser jevnt, rolig, stopper å sjekker at det er plass i koppen og presser helt ned. Aeropressen lager en slik fin lyd når du presser de siste millimeterne og luftlommen går gjennom kaffen.

Nå har jeg en full kopp med delig frisk, lett syrlig kaffe. Koppen er veldig varm og jeg er glad for at det er silikon til å holde i. Koppen holder veldig godt på varmen med loket på, så jeg tar det av og nyter resten. En fin start på dagen. 
Nå sitter jeg på bussen, er på vei til jobb og ser frem til dagens første kaffe, tror det blir Aeropress i dag også. Ha en fin dag alle sammen.


Deilig Kaffa kaffe, Reinel Campos,





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar