søndag 4. mars 2012

Frokost forberedelser, og lukten av kaffe

Det er litt ekstra kos med frokosten i helgen, vi er som regel hele familien, og har bedre tid. Vi koser oss med litt ekstra på bordet og en god prat. Og KAFFE. I dag var det med nye forventninger til å stifte bekjentskap med enda en ny type kaffe, Cafundo fra KAFFA. Cafundo er en brasiliansk kaffe, av en bønne type; Catural. Den er lyst brent, god aroma når posen åpnes og jeg lukter på den som man lukter på en god vin.

I dag skal det kvernes på ny kvern og brygges på ny kaffe brygger. Jeg har i løpet av den siste uken måtte kaste mange av mine forutinntatte holdninger til kaffe nytelse. En ny verden av smaks opphevelser har åpnet seg og ønsket meg velkommen.

Cafundo er ganske lyse bønner og jeg trodde for inntil en uke siden at kaffe med god kraftig kaffe smak var mørt brent. Det stemmer nok ikke, jeg har mye å lære og gleder meg til veien videre. Dagens føreste kaffe fyller munnen slik at jeg lukker øynene og lener meg litt tilbake i stolen og nyter. Nyter den gode kaffe smaken, som fyldig brer seg i munnen og henger litt slik jeg liker.

Har ikke forsøkt denne i presskanne enda, men dagen er ung. Og jeg kan gå med et forventnings fullt smil og glede meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar