onsdag 7. mars 2012

Onsdag en dag for kraftige saker



Som det står på posen MØRKBRENT, og det er den. En fantastisk aroma når du åpner posen og får den første innhalleringen. Bønnenne mørke, gyllne.  Vannet koker, serverings kannen varmes med kokende vann, bønnene er malt og ligger klar i filter holderen. Så er det tid for å helle på vann. En veldig kraftig kaffelukt når bønnene så vakkert sveller i filteret og det begynner å dryppe i kannen. Buenas Noches fra det lille kaffebrenneriet Copa ConOro, er mørk. Veldig kraftig.  Det smaker mer som en espresso. Smaken setter seg momentant langs hele tungen før munnen fylles av en kraftig ettersmak full av sødme.
Jeg tenker litt på hva jeg har fått smake av kaffe den siste tiden, så har egentlig kaffe preferansene mine endret seg en del. Denne kraftige kaffen kan jeg tenke meg å server som en ”espresso” brygget på en press kanne etter et godt måltid, eller som en real oppkvikker.
Håper en av kaffe klubbens medlemmer dukker opp på kjøkkenet i kveld. Er klar for en kaffe diskusjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar