lørdag 3. mars 2012

For en herlig dag

Endelig var dagen kommet ...
Tidligere denne uken bestilte jeg mer kaffebønner, en type som var blitt meg anbefalt, som jeg ikke har smakt tidligere. Hente lappen fra posten var ankommet og jeg var på trappen til posthuset før de åpnet. Fikk en eske som ble åpnet på vei til bilen, det lukter godt når du klemmer litt på posen .. Cafe Forte er ankommet. Stopper hos den lokale bakeren i Drøbak, får med rugbrød og et varmt speltbrød som kom rett fra ovnen med meg på vei hjem til frokost. Store forventninger til mitt nye kaffe bekjentskap og lørdags frokost.
Og det innfrir forventningene og litt til.
Jeg kverner mine bønner, koker mitt vann, tilbereder i presskannen og har så langt hatt minst 3 kaffe nytelser. Ned med stempelet og skjenke i koppen. Det er så godt. Nydelig smak som treffer bak i munnhulen, som en liten ball, rund , med en liten hale som henger ned i halser av etter smak. Cafe Forte velkommen inn i min bekjentskaps krets av kaffe.

Link til Caffe FORTE

1 kommentar:

  1. Cafe Forte hos Kaffa er den beste jeg har prøvd så langt... :)

    SvarSlett