søndag 4. mars 2012

Måtte bare prøve


Som jeg erfarte i går under kaffe smaking på mat og drikkefestivalen – FORSMAK, kaffe fra presskanne og en Zero brygger to forkjellige ting. To vidt forskjellige smaks opplevelser. Så etter dagens frokost når jeg står å ser på posene med kaffe bønner slår det meg. Jeg har noen bønner som jeg har smakt på og ikke blitt helt kompis med. Jeg syntes ikke de innfridde mine forventninger.  Står litt om det her. Men hva om jeg brygger på Zero kannen? Må prøves med en gang.

Det blir noe helt annet, den syrligheten og korte smaken er nå forvandlet. Smaks opplevelsen er en helt annen. En smak som brer seg i hele nedre den av munnen og fyller den med en fin sødme og god ettersmak.  Så min konklusjon blir at resten av denne kaffe skal brygges på Zero brygger og nytes, kan hende med en liten bit mørk sjokolade  …..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar