torsdag 26. april 2012

En ekstra dimensjon

Jeg tidligere også nevnt at den spesial kaffe som kommer fra for eksempel Kaffa har noe ekstra ved seg. Ja det smaker helt nydelig, hver eneste kopp har vært en nytelse og det har vært en sann glede å bli kjent med mye ny kaffe. Så sitter jeg her hjemme på kjøkkenet og vandrer litt på nettet. Må innom Kaffa sine Facebook side, følger en lenke videre til Honduras.

Robert hos Kaffa har tatt en rekke bilder og skrevet litt om sitt besøk hos familien Moreno. Og det får meg til å ta frem en tom pose, og tenke tilbake på noen gode kopper kaffe. Har sannelig skrevet om det også her på blog’n og på Kaffa sin facebook.

Det er noe eget med slik kaffe, jeg synes Robert klarer å formidle et fint budskap om fair trade, om familien, om omsorg for kaffe dyrking. Dette setter jeg pris på og har det litt i tankene når jeg nyter min kaffe. Jeg håper det er flere kaffe nytere der ute som har slike tanker om sin kaffe.  
I dag har jeg hatt min første lille smak på en annen av Kaffas utvalgte fra Honduras, Don Amado. Den får vi smake litt mer på, så skal jeg dele min opplevese ev denne med dere. Kan røpe at det er godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar