lørdag 7. april 2012

Påske aften


Påskeharen kom ikke til meg, men jeg er like blid. Det er en nydelig dag, ikke varmt, men sol fra sky fri himmel. Er oppe i bygda og henter materialer til terrasse snekring før frokost. Så til frokost i dag er det kaffe som fruen fikk i går i anledning dagen. Det er en Indisk Monsooned Malabar fra Cemo. Den er filtermalt, solgt for å være en gourmet kaffe. I dag er det 7. april, og kaffen er merket med best før september 2012. Det er ingen dato på posen når den er brent. Her er det noe som ikke stemmer. Jeg slår opp på det store internettet og finner egentlig ikke ut så mye om denne kaffen. Cemo sier på sin web side at de er et lite kaffebrenneri i Søgne. Det må undersøkes nærmere ved en annen anledning.


Det gjøres i stand til en runde på Zero bryggeren. Vann kokes, og kaffe veies opp i riktig mengde. Kaffen lukter godt, det skal den ha. Den er lyst brent, og jevnt og fint malt.


Smaken uteblir, første inntrykket er at det ikke smaker så mye. Etter min smak er ikke dette en kaffe som gir et første inntrykk som er må ha mere. Gir den en sjanse til.


Ellers går dagen med til terrasse snekring, med lunsj på brygga og arbeids kaffe på termos. Det blir en superfin dag, sol og kaldt.


I morgen skal jeg ha GOD KAFFE igjen, Kaffa kaffe.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar