lørdag 14. april 2012

Hva mente Rune når han sa at denne var spesiell?

Rune hos Kaffa sendte med en prøve på Kaffa's Guji. Og en liten kommentar om at denne snart var slutt solgt og at det var litt spesiell. Den har en brennings dato somgjør at den er perfekt å nyte i disse dager.Jeg fikk den litt før påske og har denne uken smakt på den, og jeg tror jeg skjønner hva Rune hos Kaffe mente.
Guji fra Kaffa, spesielt god. Anbefales.
Den er spesiell, den er spesielt GOD. En herlig aroma når posen åpnes. Min kone sa etter første smak at dette er MIN favoritt. Det smaker helt nydelig, litt annerledes enn annen kaffe jeg har smakt. Om man kan si at kaffe smaken brer seg innover i munnen, fyller munnhulen og ruller tilbake igjen. Så er det det jeg opplever. Akkurat som om den ruller bakover og fremover igjen i munnen. Setter et fot spor av nydelig kaffe smak i det den ruller fremover igjen gir en litt syrlig, godt balansert smaks bilde i munnen. Fantastisk kaffe nytelse.
Disse kaffe bønnene er tørket med 'skallet' på. Kan det være det som gir den nydelige, litt syrlige smaken?
Anbefaler alle å tørre å prøve seg på denne, om den fremdeles er å få tak i, det skal i hvertfall jeg prøve på.

Guji fra Kaffa, fra Eitiopoa - Sidamo. Art. Typica, Bærtørket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar