søndag 1. april 2012

Tilståelse

Kjære leser,  håper du tror meg når jeg sier at denne posen med bønner ble innkjøpt for en stund siden.
Tror ikke det er grunnen til at det smaker som det gjør.
Den ble innkjøpt på Smart Club (industri produsert kaffe), og hadde merket til Starbuck's på seg. Noe slikt som 'rosted by starbuck's'. I alle fall den ble med oss hjem, og åpnet nå i helgen. Det er ingen dato merking på denne, slik det er på en GOD KAFFE.
Ikke lukter det spesielt godt heller når posen åpnes, og bønnene er helt svarte (det kommer ikke bilder av denne bønnen). Er de brent i stykker, eller vært en tur på 'bålet'? Nei det er de nok heller ikke, de er nok brent lik med overlegg. Kan det være for å dekke over at det egentlig ikke er spesielt gode bønner?
Jeg maler bønner på den hånd kvernen min, gjør klart vann til press kanne. Til nå ligger dette på minus 2 i kaffe nytelser.
Vannet tømmes i presskannen, og det kommer ikke en slik god lukt som jeg liker, det lukter ikke godt. Det trekker i 4 minutter, jeg rører ned gruten og skummer av. Klart for test.
Det smaker brent. Slik som det kan smake av en pølse eller brødskive som er varmet på bålet litt for lenge, som du egentlig ikke burde spist.

Ikke kjøp denne. Du kan eller få noen av meg så kan du male og smake selv. Denne skal ikke i den skikkelige kaffe kvernen og forurense den.

Anveldelses området for disse bønnen kan være som dekor i en telysestake eller noe ......

Nei jeg må få kjøpt inn noe skikkelige saker til påsken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar